Blog > Komentarze do wpisu

Jakie tematy poruszane są w ankietach?

Przedświąteczny czas to duży ruch w handlu, ale nie tylko. To również wzmożony okres i zwiększona częstotliwość otrzymywanych ankiet. Badania rynku są ważne dla każdego producenta zwłaszcza przed Bożym Narodzeniem, kiedy to większość przedsiębiorstw ma swoje "żniwa". W związku z tym uczestnicy paneli (w tym i ja) notują zwiększoną liczbę zaproszeń. 
Jest to odpowiedni moment, żeby napisać kilka słów o tematach poruszanych w ankietach. Generalnie ankiety dotyczą produktów lub usług, które dzielą się na kolejne podgrupy. Badania rynku mogą też dotyczyć opinii na tematy społeczno-polityczne takie jak ocena bieżących wydarzeń oraz sondaże wyborcze (pytania dotyczą partii politycznych czy popularności polityków). Poza tym spotkać można badania związane ze stylem życia czy oceną konkretnych marek (w tym z różnych branż).
Wśród produktów częstymi przedmiotami ankiet jest sprzęt RTV i AGD, słodycze, przekąski oraz inne artykuły spożywcze. Równie popularne są badania związane z różnego rodzaju kosmetykami czy przedmiotami codziennego użytku. Z kolei usługi to przede wszystkim ankiety związane z telekomunikacją (telefonia komórkowa, Internet), ubezpieczeniami (na życie oraz majątkowymi), bankowymi oraz pożyczkowymi. Popularne są również ankiety dotyczące korzystania z usług gastronomicznych, handlowych czy kurierskich. Częstym przedmiotem badań są zwyczaje zakupowe oraz ocena podejmowanych przez firmy działań marketingowych. Motoryzacja to kolejny częsty temat ankiet. Chodzi tu zarówno o preferencje co do zakupu nowych aut, ale także badania związane z ich eksploatacją.
Wypełniając płatne ankiety zauważyć można pewną sezonowość ich tematyki. Przed wakacjami pojawia się coraz więcej ankiet związanych z ofertami wycieczek oraz biur turystycznych. Jesień to z kolei czas badań różnego rodzaju leków, z których na czele znaleźć można preparaty na przeziębienie. Okres zimowy i przedświąteczny to wzmożona ilość ankiet związanych z preferencjami zakupowymi, a także oferty dystrybutorów prądu czy energii. Z kolei na wiosnę można spodziewać się dużego zainteresowania opinią osób, które planują zakup sprzętu turystycznego oraz respondentów, którzy planują różnego rodzaju remonty.  
Różnorodność poruszanych tematów sprawia, że każdy może znaleźć ankiety, które będą zgodne z jego zainteresowaniami. Czasami nie trzeba znać się na wszystkim, aby wyrazić swoją opinię.

08122016 omni_grudzien_2016_468_60 Image Banner 468 x 62

środa, 08 lutego 2017, azdamus

Polecane wpisy