środa, 06 września 2017

Po wakacjach czas wrócić na serio do ankiet. Nie ukrywam, że letnie miesiące nie sprzyjają wypełnianiu ankiet. Wyjazdy, zaburzony rytm dnia, a czasami brak dostępu do sieci sprawiają, że w tym czasie nie można liczyć na zbyt duże zyski. Podobnie było ze mną w sierpniu. Urlop sprawił, że przez blisko dwa tygodnie ankiety poszły na bok, a po powrocie wiele z nich wygasło.

Pomimo tego muszę przyznać, że sierpniowy wynik był całkiem niezły. Udało się zarobić niecałe 51 złotych, a to oznacza, że jest lepiej, niż w lipcu (w którym to nie miałem wielu przerw w wypełnianiu ankiet). Wszystko to w dużej mierze za sprawą Ask GFK, który przyniósł ponad 1/4 całej tej kwoty. Drugie miejsce to i 18% w udziale to panel i-Say. Dalsze trzy miejsca to kolejno Toluna (prawie 13%), Imasonline i Cenne Opinie (odpowiednio 10 i 9%). I tak oto pięć paneli dało mi 75% w zebranej kwocie. Pozostałe 25% to przede wszystkim Global Test Markets, My Panel Base i Research Online. Pozostałe panele to mniej niż 3% albo zero.

Pozwoliłem sobie na małe podliczenie. Po ośmiu miesiącach tego roku udało mi się zarobić na ankietach 427,87 złotych, co daje średnią miesięczną 53,48 złotych. Gdyby do końca roku udało się w każdym miesiącu zarobić tyle, ile wynosi średnia, to na koniec roku powinienem zarobić 641,80 złotych. Zobaczymy czy tak będzie.


Banners - CPS commssion model nr 1 Image Banner 750 x 200

wtorek, 01 sierpnia 2017

Wakacje nie rozpieszczają, a ja pomimo braku czasu ciągle wypełniam ankiety. Jaki jest więc wynik za poprzedni miesiąc? Nie jest tak dobrze jak ostatnio...

Całkowity wynik w lipcu to zaledwie 40 złotych, a więc szału nie ma. Bywało o wiele lepiej. Powiem więcej. Jest to jeden z gorszych miesięcy od początku roku. Nie ma się jednak co dziwić. Częstotliwość zaproszeń nieco się zmniejszyła. Poza tym kilka badań uciekło ze względu na brak dostępu do Internetu.

Przejdźmy do konkretów. Do najlepszych paneli mogę zaliczyć przede wszystkim Global Test Market (23%), i-Say (20%), Imasonline (15%) oraz Toluna (10%). W sumie te cztery panele dają udział w zysku w okolicach 68%. Także 4 z 12 paneli wypracowało 2/3 całej kwoty. Około 7% uzyskałem z panelu Cenne Opinie oraz Research Online. Pozostałe panele osiągnęły mniej niż 5%. Jeden z nich znów nie przyniósł zysku. 

Pracuję dalej i zobaczę ile uda się zrobić w kolejnym miesiącu. Nie liczę jednak na dobry wynik. Być może uda się uzyskać podobny zarobek jak w lipcu z czego będę zadowolony.

poniedziałek, 24 lipca 2017

Nie tak dawno pisałem o zmianie stawek na i-Say (Zmiany w i-Say). Okazuje się jednak, że zmiany były przejściowe i teraz panel powrócił do starych stawek. Wszystko było spowodowane jakąś promocją, która została wprowadzona między innymi ze względu na pojawienie się nowych nagród. Nie mniej jednak na początku lipca stawki wróciły do starych wartości. W związku z tym:


Limit punktów do wypłaty bonu o wartości 25 złotych wynosi znów 1091 punktów.

Wartość 1 punktu to 0,0229zł/punkt.

 

Komu udało się wymienić punkty na bony w okresie promocji, ten jest do przodu. Pozostałym pozostaje czekać na kolejną obniżkę lub zrealizować nagrody po obecnych cenach.

poniedziałek, 17 lipca 2017

Wskazówka #20

Pilnuj swoich nagród!

Samo zgłoszenie nagrody do realizacji to jeszcze nie koniec. Zazwyczaj dostarczenie nagrody trwa od kilku dni nawet do kilku tygodni. Pamiętajcie więc, żeby co jakiś czas monitorować nagrody, które powinny do Was trafić. Sprawdzajcie czy już do was dotarł (czy to przelewem, pocztą czy elektronicznie), a w przypadku opóźnień skontaktujcie się z administracją panelu. W przypadku problemów warto na początku sprawdzić czy podane przez nas dane (adresowe itp.) są poprawne. Jeżeli tak, to następnym krokiem powinno być sprawdzenie czasu realizacji nagród. Może się okazać, że nie minął jeszcze wymagany czas. W przypadku upłynięcia wymaganego czasu na dostawę należy skontaktować się z administracją panelu w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.

poniedziałek, 10 lipca 2017

Za nami kolejny miesiąc i czas na kolejne podsumowanie. Czerwiec okazał się dość dobry, ale nie najlepszy. W sumie na wszystkich panelach zgromadziłem środki w kwocie 62 złotych. 

Jak to wyglądało w podziale na panele?

Otóż ponad 1/3, a dokładniej 36% z tej kwoty to zasługa panelu i-Say. Prawie 15% to zasługa panelu Cenne Opinie. Ask GFK w 11% przyczyniło się do uzyskania tej kwoty. Niespełna 10% to punkty zdobyte w panelu Global Test Markets oraz Reaktor Opinii. Epanel, Toluna, SW Panel oraz Myiyo to udział od 3-5%. Pozostałe panele to równe i okrągłe zero.

Po raz kolejny sprawdza się to, o czym piszę od dawna. Udział paneli w uzyskanej kwocie jest w każdym miesiącu różny. Dlatego ważna jest dywersyfikacja i branie udział w ankietach organizowanych przez różne panele. Tylko w ten sposób można utrzymywać miesięczne przychody na w miarę stałym poziomie.

Za miesiąc sprawdzę czy ta teoria jest nadal aktualna!

poniedziałek, 03 lipca 2017

Wskazówka #19

Uważaj na swoje punkty!

Ta wskazówka przeznaczona jest dla osób korzystających z paneli, które prowadzą politykę przedawnienia punktów. Regulaminy tych paneli posiadają zapisy o czasie, w którym punkty są zdatne do wymiany. Po jego upłynięciu punkty przepadają. 

Warto więc wiedzieć czy punkty podlegają swoistemu przedawnieniu. Ma to spore znaczenia zwłaszcza w sytuacji, kiedy jesteśmy blisko progu wypłaty, a istnieje ryzyku utraty zgromadzonych punktów. Być może w takiej sytuacji warto nadać tym panelom priorytet i wypełniać ankiety w pierwszej kolejności lub zdecydować się na wypłatę innej nagrody. Radzę również uważać w przypadku, kiedy mamy już zebraną odpowiednią ilość punktów do wypłaty. Nasza nieuwaga i zbyt późne zgłoszenie realizacji nagrody może sprawić, że część punktów ulegnie przedawnieniu, a poziom punktów spadnie poniżej wymaganego progu wypłaty.


angry birds Image Banner 600x400

poniedziałek, 26 czerwca 2017

Wskazówka #18

Notuj swoje postępy!

Notowanie postępów w wypełnianiu ankiet pozwala na kontrolę naszych zarobków. Dzięki systematycznemu (co tydzień, co miesiąc, co dwa miesiące) zapisowi swoich postępów będziemy znać stan naszych kont, wiedzieć dokładnie ile brakuje nam do osiągnięcia progu wypłaty oraz zanotujemy  ile faktycznie pieniędzy zgromadziliśmy potencjalnie z wypełniania ankiet. Da nam to poczucie kontroli oraz nie zniechęci do wypełniania ankiet, kiedy po kilku miesiącach okaże się, że nie zdobyliśmy wymaganej liczby punktów na żadnym z paneli. Dzięki przeliczeniu stanu będziemy wiedzieć, że ile faktycznie zgromadziliśmy i czy ankiety są rzeczywiście mało efektywne.

poniedziałek, 19 czerwca 2017

Wskazówka #17

Hierarchia paneli przy wyborze zaproszeń

W sytuacji, w której mamy mało czasu, a dużo zaproszeń musimy dokonać wyboru, które ankiety wypełnimy w pierwszej kolejności. W tym celu warto już wcześniej pomyśleć o panelach, w których jesteśmy respondentami i pomyśleć, które z nich oferują nam najlepsze warunki. Dzięki temu łatwiej wybierzemy nadania, które są dla nas priorytetowe. Warto również wiedzieć, w których panelach jesteśmy blisko progu wypłaty i skupić się w pierwszej kolejności na tych zaproszeniach.

banner  - navi expert 300x250

poniedziałek, 12 czerwca 2017

Wskazówka #16

Jakie panele warto wybierać?

Istnieje kilka parametrów, którymi warto kierować się przy wyborze panelu badawczego, z którym chcemy nawiązać współpracę. Wśród nich znajdują się te wskazywane przeze mnie taki jak wynagrodzenie za punkt, częstotliwość otrzymywania zaproszeń, współczynnik odrzucenia, a także rodzaj nagrody. Wysokość wynagrodzenia za punkt łatwo obliczyć, uzyskując bardzo miarodajny parametr. Częstotliwość otrzymywania zaproszeń oraz współczynnik odrzucenia to parametry, które można ocenić chyba jedynie przez opinie innych panelistów lub też na podstawie własnych obserwacji.

Najważniejszym czynnikiem (przynajmniej na początku) jest jednak rodzaj nagrody. Nie oszukujmy się, że udział w płatnych ankietach jest podyktowany chęcią otrzymania nagrody, dlatego otrzymane wynagrodzenie powinno nam odpowiadać. Każdy panel ma własną politykę nagradzania panelistów. Warto zapoznać się z nią jeszcze przed rejestracją, żeby mieć pewność, że wypełniamy ankiety z myślą o nagrodzie, która nam odpowiada. Nie wszystkim odpowiadają nagrody rzeczowe, bony upominkowe konkretnych marek czy przelew PayPal. 

 

banners_2107 MTU-bannery-formularz-336x280 Image Banner 336 x 280

czwartek, 08 czerwca 2017

Kolejny miesiąc za mną, a więc czas na kolejne podsumowanie!

Bez owijania w bawełnę powiem, że w maju udało się zarobić 54 złote. Wynik gorszy od kwietniowego, ale utrzymuje się na dość zadowalającym poziomie. Oczywiście zawsze może być lepiej i do tego będę dążył w kolejnych miesiącach. 

Co dobrego wydarzyło się w ubiegłym miesiącu?

Na duży plus i pochwałę zasługują trzy panele, które złożył się na ponad połowę uzyskanej kwoty. Są to kolejno Toluna (27%), i-Say (15%) oraz SW Panel (13%). O ile obecność na podium dwóch pierwszych nie dziwie, o tyle SW Panel na trzecim miejscu to spore zaskoczenie, zwłaszcza, że częstotliwość otrzymywanych zaproszeń jest dość niska. 

Udział w tym wyniku pomiędzy 5-10% miały również: Cenne Opinie, Reaktor Opinii, Global Test Markets, E-panel oraz Myiyo. Wynik poniżej 5% to zasługa takich paneli jak Ask Gfk, Imas Online oraz My Panel Base. Co najważniejsze - tylko jeden panel nie zarobił nic. Zgadniecie, który?

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 7
Tagi
Banners - CPS commssion model nr1 Image Banner 160 x 600 08122016 omni_grudzien_2016_120_600 Image Banner 120 x 600