poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Wskazówka #4

Kiedy przychodzi najwięcej zaproszeń?

Zaproszenia do ankiet przychodzą z różną częstotliwością.  Ankiety mogą przyjść w zasadzie każdego dnia. Jest jednak kilka reguł, o których warto wiedzieć. Po pierwsze rozkład zaproszeń w ciągu tygodnia. Z doświadczenia zauważyłem, że najwięcej zaproszeń przychodzi w dni robocze. Jest to spowodowane tym, że badania uruchamiane są w ciągu dni roboczych. W weekend nowych badań jest zdecydowanie mniej. Taka sama zależność dotyczy dni świątecznych. W święta można się spodziewać, że zaproszeń będzie mniej, niż w zwykły dzień. Odstępstwem od tej zasady są panele międzynarodowe. Nie zawsze święto w Polsce pokrywa się z tymi występującymi w innych państwach, przez co pracownicy niektórych, międzynarodowych paneli mogą uruchamiać i wysyłać zaproszenia w trakcie "polskich" świąt takich jak 1 i 3 maja, 11 listopada czy 15 sierpnia.

piątek, 21 kwietnia 2017

Wskazówka #3

Jak nie zgubić się w gąszczu ankiet

Jeżeli chcemy systematycznie zarabiać na ankietach online, to trzeba zorganizować swoją pracę. Już na samym początku warto pomyśleć o adresie e-mail. Jeżeli z jakiś powodów nie chcemy, żeby zaproszenia przychodziły na nasz główny adres, to warto pomyśleć o założeniu specjalnego maila, z którego będziemy korzystać na potrzeby ankiet. 

Ważne jest to, żeby na każdym panelu podawać ten sam adres e-mail. Dzięki temu wszystkie zaproszenia będą przychodziły na jeden adres. Nie będziemy poirytowani koniecznością logowania się na kilka kont pocztowych. Poza tym jeden e-mail pozwoli nam na uporządkowanie zaproszeń ze względu na panel.

Na jednym mailu możemy uporządkować zaproszenia również ze względu na ankiety, które udało się ukończyć, które pozostają do zrobienia oraz na takie, z których zostaliśmy wyeliminowani. Ułatwić może to kontrolę naszej pracy.

 

środa, 19 kwietnia 2017

Wskazówka #2

Jak nie zostać wyeliminowanym z ankiety?

Eliminacja z ankiet po wypełnieniu wstępnego kwestionariusza to duży problem. Dziś wskazówka, co zrobić, żeby tego uniknąć.

Każda ankieta to określony temat. Jeżeli tematem badania są auta, a my odpowiemy, że nie posiadamy auta, to z całą pewnością zostaniemy wyeliminowani z ankiety. Drugą sprawą jest dopasowanie respondenta. Jeżeli na podstawie ankiety profilowej otrzymujemy zaproszenie, ponieważ mieszkamy w mieście do 20 tysięcy mieszkańców, to przy zaznaczeniu, że mieszkamy w mieście powyżej 100 tysięcy mieszkańców możemy zostać wyeliminowani.

Moja rada?

Odpowiadajcie zgodnie z prawdą oraz zgodnie z danymi podanymi w profilu czy też w ankietach profilowych. Dzięki temu nie zostaniemy odrzuceni ze względu na niedopasowanie, ale z innych przyczyn (np. przekroczona liczba respondentów, specyficzne wymagania). 

Jeżeli chodzi o tematykę, to wynika ona z samego zaproszenia, tematu badania lub jest wskazywana na jednej z pierwszych plansz. Jeżeli już na tym etapie widzimy, że ankieta zupełnie nas nie dotyczy, to lepiej od razu dajmy sobie spokój. Szkoda czasu na odpowiedzi na pytania, po których zostaniemy wyeliminowani. Warto czasami podjąć próbę wypełnienia ankiety, jeżeli nasz panel oferuje punkty pocieszenia za wyeliminowanie przed rozpoczęciem głównego badania. Może to być sposób na podbudowanie stanu, zwłaszcza, kiedy do osiągnięcia limitu wypłaty brakuje nam paru punktów. 

środa, 12 kwietnia 2017

Ciągle wypełniam ankiety i z mozołem zbieram punkty na różnych panelach. Co miesiąc przekazuję moje miesięczne zestawienie w formie podsumowania moich wyników (niedługo podam wyniki za marze). Od dziś zamierzam wprowadzić serię krótkich wpisów, które będą miały formę wskazówek dla osób, które:

- chcą zacząć zarabiać na ankietach,

- rozpoczęli swoją przygodę z ankietami, ale mają małe doświadczenie,

- mają doświadczenie, ale chcą nadal się rozwijać.

O wielu z nich już pisałem. Znajdą się pewnie też takie wskazówki, o których jeszcze nie wspomniałem.

Czas zacząć!

Wskazówka #1

Aktualizacja ankiet profilowych

Jest to bardzo ważny aspekt wypełniania ankiet. O ile przy zapisie do poszczególnych paneli zazwyczaj wypełniamy ankietę profilową, to z czasem o tym zapominamy. Raz wypełniona ankieta profilowa nie oznacza, że nie musimy jej aktualizować. 

Aktualizacja daje nam przynajmniej dwie korzyści. Po pierwsze pozwoli na poprawę danych, które od czasu rejestracji uległ zmianie, a co za tym idzie, zaproszenia będą bardziej trafne. Dzięki aktualizacji możemy więc otrzymywać ankiety, z których prawdopodobieństwo wyeliminowania będzie mniejsze. Po drugie, nawet, jeżeli nic się nie zmieniło, to aktualizacja ankiet działa na panele. Zauważyłem, że po aktualizacji ankiet profilowych, częstotliwość otrzymywanych zaproszeń zazwyczaj wzrasta.

poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Nowy miesiąc i nowe podsumowanie. Pierwsza informacja jest taka, że ubiegłomiesięczny wynik został pobity! Chociaż wyniknie jest najlepszy i nie satysfakcjonuje mnie do końca, to i tak jest lepiej, niż było. 

Magiczna liczba to 55 złotych, czyli udało się przekroczyć psychologiczną barierę 50 złotych. W analogicznym okresie ubiegłego roku wynik marcowy również był niższy. Od początku roku uzbierało się już na ankietach 135 złotych. 

Jaka była struktura tego miesiąca? 

Podobnie jak w poprzednim posumowaniu na czele znajduje się panel i-Say z wynikiem 23%. Wygląda na to, że panel ten staje się sztandarowy, a wszystko dzięki sporej ilości zaproszeń, niezłej stawki za punkt oraz małym współczynnikiem odrzucenia. Poza tym i-Say ma dużą ciągłość, a badań jest sporo.

Drugie miejsce to Imasonline (nieco ponad 18%), ale jest to w dużej mierze zasługa badań serów i zwrotu kosztów ich zakupu. Zawsze to jednak jakiś wynik godny odnotowania. Na trzeciej pozycji uplasowała się Toluna z wynikiem prawie 17%. Po 9% zanotowały następujące panele: Cenne Opinie, Global Test Markets oraz My Panel Base. Reaktor Opinii oraz Research Online to około 5% udziału w całym wyniku. Pozostałe panele odnotował mniejszy, niż 2 procentowy wynik (są też takie z zerem). 

Zobaczymy, co przyniesie kolejny miesiąc!

banner  - navi expert 300x250

czwartek, 06 kwietnia 2017

Podbijam temat, który pojawił się pod hasłem nowego wyzwania! Jakiś czas temu napisałem, że poszukuję nowych paneli badawczych, do których mógłbym się zapisać. Brak komentarzy i waszych propozycji oznacza, że nikt nie chce polecić mi nowego panelu badawczego? A może ktoś ominął ten wpis? W związku z tym ogłaszam:

 

NOWE WYZWANIE! - REAKTYWACJA


W skrócie: nadal czekam na Wasze propozycje sprawdzonych paneli, oferujących wypełnianie ankiet w zamian za punkty wymienialne na nagrody czy też gotówkę. Nie zawiedźcie mnie tym razem!

Tagi
Banners - CPS commssion model nr1 Image Banner 160 x 600 08122016 omni_grudzien_2016_120_600 Image Banner 120 x 600