poniedziałek, 29 maja 2017

Wskazówka #13

Czy warto czekać na kolejny próg wypłaty?

Istnieją panele, które oferują kilka progów wypłaty nagród. Nie zawsze opłacalna jest wypłata od razu po osiągnięciu pierwszego progu. Czasem warto poczekać i dokonać większej wypłaty. Może to się opłacić, ale trzeba to przeanalizować. Jak już wspomniałem, niektóre panele oferują kilka progów wypłaty.

Czasami progi te są równe. Na przykład po zdobyciu 100 punktów można wypłacić 50 zł, przy 200 punktów - 100 zł itd. W takim przypadku nie warto czekać na kolejny próg. Czasami jest jednak inaczej. O ile przy progu 100 punktów otrzymać można 50 zł, to w wypłata 100 zł może być już możliwa przy zgromadzeniu 180 punktów. Zatem o realnie przy pierwszym progu 100 punktów warte jest 50 zł, natomiast przy drugim każde 50 zł jest warte tylko 90 punktów. Warto więc poczekać i wypłacić 100 zł przy mniejszej liczbie punktów, niż w przypadku, kiedy dokonamy dwóch wypłat przy pierwszym progu tracąc 200 punktów.

Istnieją również panele, które ustalają różne progi wypłaty dla różnych rodzajów nagród. W takim przypadku kupon upominkowy albo bon zniżkowy o wartości 30 zł można otrzymać przy danej liczbie punktów. Wyższy próg ma natomiast nagroda w postaci przelewu, która zazwyczaj jest atrakcyjniejsza i warta jest 50 złotych.

Jak widać nie zawsze trzeba być szybkim i zaraz po przekroczeniu progu zgłaszać wypłatę. Bywa tak, że bardziej opłaca się poczekać i zyskać więcej za taką samą ilość punktów lub być nastawionym na nagrodę przy wyższym progu wypłaty. Ma to zastosowanie w przypadku, kiedy nie obawiamy się utraty ważności punktów.

 

czwartek, 25 maja 2017

Wskazówka #12

Rozwijaj się!

Wskazówka kluczowa, ale jak to zrobić? Zarabianie na badaniach to ciągłe poszukiwanie nowych paneli, rezygnacja z tych mało dochodowych i opłacalnych. Dlatego też ważne jest ciągłe poszukiwanie nowych paneli, sprawdzanie ich "oferty", a także kalkulowanie czy na oferowanych ankietach można zarobić. Skupianie się na tych samych panelach może doprowadzić do sytuacji, w której nasze przychody będą stały w miejscu, a w przypadku zamknięcia jednego z paneli - nawet zmaleć. 

Czasami warto się zastanowić nad tym czy nie zrezygnować z jednego z paneli. Jeżeli ankiety przychodzą rzadko i generują mały przychód, to trzeba pomyśleć o rezygnacji z niego. W jego miejsce można znaleźć nowy panel, który nie tylko zrekompensuje stratę, ale może zwiększyć nasze przychody. Nie bądźmy bierni! Przyzwyczajenie jest wrogiem rozwoju.

Banners - CPS commssion model nr 1 Image Banner 300 x 250

wtorek, 23 maja 2017

Wskazówka #11

Poznaj możliwości paneli

Niektóre panele badawcze są proste i opierają się tylko na ankietach. Są jednak panele, które mają rozbudowaną strukturę i oferują wiele dodatkowych możliwości. Proponowane rozwiązania zwiększają możliwości zdobywania punktów. Popularne są programy partnerskie, dzięki którym za pozyskiwanie nowych użytkowników możemy otrzymać dodatkowe wynagrodzenie. Poza tym panele, które łączą społeczności oferują punkty za aktywność na panelu lub za udzielanie się na forum wśród innych użytkowników. Niektóre panele oferują również możliwość testowania produktów lub tworzenie własnych badań. Warto więc poznać dokładnie panele, do których jesteśmy zapisani i korzystać z wszystkich możliwości zdobywania dodatkowych punktów.

środa, 17 maja 2017

Wskazówka #10

Wypełniaj ankiety uważnie

Jest to wskazówka, która może być dość kluczowa dla zdobywania kolejnych punktów. Z czasem wypełnianie ankiet robi się monotonne i nudne. Aż kusi, żeby wypełniać je szybko, zaznaczając odpowiedzi w ciemno. Takie działania mogą jednak spowodować brak przyznania punktów.

Wiele ankiet jest monitorowanych. Panele coraz częściej sprawdzają jakość przeprowadzonych badań i anulują zdobyte punkty w przypadku, kiedy odpowiedzi w ankietach budzą wątpliwości. Niektóre badania mają wbudowane pytania kontrolne. Może to być pytanie o dzień tygodnia, wpisanie wyniku prostego działania czy prośba o zaznaczenie konkretnej odpowiedzi. Poza tym czasami panele badają czas wypełnienia ankiety. Zbyt krótki czas może spowodować anulowanie zdobytych punktów. Warto więc uważniej i rzetelniej podchodzić do wypełniania ankiet.

Banners - CPS commssion model nr 1 Image Banner 300 x 250

poniedziałek, 15 maja 2017

Wskazówka #9

Znajdź czas na ankiety

Zarabianie na ankietach wymaga dyscypliny i samozaparcia. Ważne jest również, żeby znaleźć czas na wypełnianie ankiet. Najlepszym na to sposobem jest wygospodarowanie kilku minut, podczas których poświęcimy się tylko ankietom. Bez znaczenia jest pora dnia; może to być poranek, południe, popołudnie czy wieczór. Ważne jest, żeby przeglądać maila systematycznie. Dzięki temu wyrobimy sobie nawyk i systematycznie będziemy powiększać nasze konta punktowe. Poza tym nie zniechęca nas to do dalszej pracy. Znajdź więc czas i zrób z tego rytuał.

niedziela, 14 maja 2017

Wskazówka #8

Nie bój się reklamacji!

Dzisiejsza wskazówka wiąże się bezpośrednio z poprzednią. Chodzi o reklamacje i wszelkiego rodzaju zapytania w stosunku do panelu. Jeżeli stwierdzimy brak naliczonych punktów po wypełnieniu ankiety, to nie bójmy się tego zgłosić. Pamiętajmy o szczegółach ankiety, kiedy ją wypełnialiśmy, kiedy otrzymaliśmy zaproszenie oraz czego ona dotyczyła.  Zdarzało mi się, że punkty nie zostały naliczane. Czasem moje reklamacje były uwzględnianie, innym razem nie, ale mam świadomość, że próbowałem i czasami miałem rację.

Drugim przypadkiem składania reklamacji są sytuację braku wypłaty nagrody. Przedłużający się czas od złożenia wniosku o wypłatę lub długi czas wysyłki nagrody powinny nas zaniepokoić. Przed reklamacją warto jednak sprawdzić czas na wydanie nagrody, który może wynieść nawet do dwóch miesięcy. Jeżeli nagroda nie przychodzi przez dłuższy czas - zgłoś to! Być może coś jest nie tak. Reklamacja w tym przypadku jest o wiele bardziej uzasadniona, niż w przypadku nienaliczenia punktów. W tej sytuacji chodzi o coś więcej, niż kilka punktów.

poniedziałek, 08 maja 2017

Wskazówka #7

Sprawdzaj stan punktów po niektórych badaniach!

Jest to niby błaha wskazówka i pewnie większość osób się do niej nie zastosuje. Spokojnie, ja też nie wchodzę na panel i nie sprawdzam czy doliczono mi punkty po każdej ankiecie. Robię tak tylko w przypadku, kiedy ankieta zostanie zakończona, ale coś wzbudzi mój niepokój. Takim sygnałem może być na przykład plansza z błędem na końcu, brak ekranu kończącego charakterystycznego dla danego panelu czy nagłe zakończenie ankiety.

W takich przypadkach warto zajrzeć na swoje konto punktowe i sprawdzić czy wynagrodzenie zostało naliczone.  Jeżeli punkty nie zostaną naliczone, to nie trzeba jeszcze panikować. Radzę poczekać kilka dni, a jeżeli wtedy punkty nie pojawią się na koncie, to konieczna może stać się reklamacja w formie zapytania odnośnie konkretnej ankiety. Jeżeli nie znamy numeru ankiety, to warto pamiętać z jakiego linku do niej przeszliśmy lub chociażby dzień zaproszenia i wypełnienia ankiety, a także temat ankiety.

sobota, 06 maja 2017

Wskazówka #6

Szybko reaguj na zaproszenia!

Dziś kluczowa wskazówka, chyba jedna z najważniejszych i klucz do zdobywania punktów.  Szybie reagowanie na zaproszenia to zwiększona szansa na dostanie się do ankiety docelowej.  Prowadzone badania zazwyczaj mają ograniczoną liczbę respondentów, co oznacza, że zbyt późna odpowiedź na zaproszenie może spowodować automatyczne wyeliminowanie. Poza tym często badania wymagają konkretnej liczby uczestników w różnym wieku. Może więc okazać się, że jedna osoba zostanie wyeliminowana, ponieważ ankiety wypełniła wystarczająca ilość osób w jej wieku. Druga z kolei może odpowiedzieć na zaproszenie później i bez problemu wypełnić badanie.

Zdarzało mi się, że klikając w zaproszenie w kilka godzin po jego otrzymaniu (4-5 godzin) zostałem wyeliminowany na wstępie właśnie ze względu na przekroczoną liczbę respondentów o podobnych do mnie cechach. Radzę więc w miarę szybko reagować na zaproszenia. Nie myślę tutaj o siedzeniu na mailu przez 24 godziny na dobę, ale jeżeli już otworzymy maila i zauważymy zaproszenie, to lepiej od razu spróbować przejść do badania. 

angry birds Image Banner 300 x 250

czwartek, 04 maja 2017

Początek maja, a więc czas na podsumowanie kwietnia!

Tworząc podsumowanie kwietnia uwzględniłem zmiany, które zaszły na panelu i-Say (zmiana stawki za punkt, o czym pisałem we wpisie "Zmiany na i-Say"). Przeliczenie dotychczasowych punktów oraz tych zdobytych w kwietniu po nowej, korzystnej stawce sprawiło, że panel ten przyniósł przyrost w kwocie 30 złotych (1/3 całości).

Ale wróćmy do sedna sprawy, a więc ile właściwie zdobyłem kasy w kwietniu z ankiet? Otóż kwiecień przyniósł zarobek w kwocie 84 złotych, co jest jednym z najlepszych wyników miesięcznych, który zanotowałem od momentu zapisywania moich postępów.

Jak już wspomniałem dużą w tym rolę odegrał panel i-Say. Nie było to możliwe tylko dzięki korzystnemu przeliczeniu punktów, ale również poprzez sporą liczbę zaproszeń,które przełożyły się na dużą ilość punktów. 

Drugim panele, który przyczynił się do takiego wyniku był Imasonline, którego udział w wyniku wyniósł blisko 20%. Kolejne pozycje to odpowiednio Research Online, Toluna, ASK GFK oraz Cenne Opinie (8-10% każdy). Prawie 6% uzyskał jeszcze Global Test Markets. Pozostałe panele to wynik zerowy lub mniejszy, niż 2%.

Jak widać na duży wynik zebrały się punkty uzyskane w zaledwie 7 z 12 paneli. Być może w maju sytuacja ulegnie zmianie. 

 

środa, 03 maja 2017

W zabieganiu i gąszczu zaproszeń, które przekładają się na kolejne badania, nie zauważa się wielu rzeczy. Swoje postępy notuję odruchowo, często nie zwracają uwagi na zmiany zachodzące na poszczególnych panelach. 

Ostatnio zauważyłem jednak, że do pewnej zmiany doszło na panelu i-Say. Co się właściwie takiego zmieniło?

Po pierwsze zmieniły się nagrody, a ściślej mówiąc doszły nowe opcje. Nie interesują mnie one szczególnie, dlatego zainteresowanych odsyłam bezpośrednio do strony panelu. Istotniejszą zmianą jest zmiana limitu punktów, które trzeba uzyskać do wypłaty nagrody. Wygląda na to, że nie jest to żaden błąd. Stan taki utrzymuje się od dłuższego czasu.

Do tej pory próg wypłaty dla bonu Ticket dla Ciebie o wartości 25 złotych wynosił 1091 punktów, a więc za 1 punkt wart był 0,0229 złotego. Obecnie ten sam bon o tej samej wartości uzyskać możemy w zamian za 700 punktów, co daje 0,0357 złotego za punkt. Zmiana jest dość znaczna i wyraźnie widać, że jest ona korzystna dla panelistów. 

 

Zmiany na i-Say

Limit punktów do wypłaty bonu o wartości 25 złotych: 700 punktów

Wartość 1 punktu: 0,0357zł/punkt


Dla osób, które zebrały już jakieś punkty do tej pory jest to dodatkowo dobra informacja, ponieważ oznacza to, że za posiadane punkty można wymienić po "nowemu", a więc sprawdźcie ile zyskaliście na tej zmianie, o ile jeszcze tego nie zrobiliście!

Na szczęście w tym przypadku zmiana jest korzystna, ale pamiętajcie, że takie niespodzianki mogą również być niekorzystne (w przypadku zwiększenia limitu do wypłaty).

 
1 , 2
Tagi
Banners - CPS commssion model nr1 Image Banner 160 x 600 08122016 omni_grudzien_2016_120_600 Image Banner 120 x 600