poniedziałek, 26 czerwca 2017

Wskazówka #18

Notuj swoje postępy!

Notowanie postępów w wypełnianiu ankiet pozwala na kontrolę naszych zarobków. Dzięki systematycznemu (co tydzień, co miesiąc, co dwa miesiące) zapisowi swoich postępów będziemy znać stan naszych kont, wiedzieć dokładnie ile brakuje nam do osiągnięcia progu wypłaty oraz zanotujemy  ile faktycznie pieniędzy zgromadziliśmy potencjalnie z wypełniania ankiet. Da nam to poczucie kontroli oraz nie zniechęci do wypełniania ankiet, kiedy po kilku miesiącach okaże się, że nie zdobyliśmy wymaganej liczby punktów na żadnym z paneli. Dzięki przeliczeniu stanu będziemy wiedzieć, że ile faktycznie zgromadziliśmy i czy ankiety są rzeczywiście mało efektywne.

poniedziałek, 19 czerwca 2017

Wskazówka #17

Hierarchia paneli przy wyborze zaproszeń

W sytuacji, w której mamy mało czasu, a dużo zaproszeń musimy dokonać wyboru, które ankiety wypełnimy w pierwszej kolejności. W tym celu warto już wcześniej pomyśleć o panelach, w których jesteśmy respondentami i pomyśleć, które z nich oferują nam najlepsze warunki. Dzięki temu łatwiej wybierzemy nadania, które są dla nas priorytetowe. Warto również wiedzieć, w których panelach jesteśmy blisko progu wypłaty i skupić się w pierwszej kolejności na tych zaproszeniach.

banner  - navi expert 300x250

poniedziałek, 12 czerwca 2017

Wskazówka #16

Jakie panele warto wybierać?

Istnieje kilka parametrów, którymi warto kierować się przy wyborze panelu badawczego, z którym chcemy nawiązać współpracę. Wśród nich znajdują się te wskazywane przeze mnie taki jak wynagrodzenie za punkt, częstotliwość otrzymywania zaproszeń, współczynnik odrzucenia, a także rodzaj nagrody. Wysokość wynagrodzenia za punkt łatwo obliczyć, uzyskując bardzo miarodajny parametr. Częstotliwość otrzymywania zaproszeń oraz współczynnik odrzucenia to parametry, które można ocenić chyba jedynie przez opinie innych panelistów lub też na podstawie własnych obserwacji.

Najważniejszym czynnikiem (przynajmniej na początku) jest jednak rodzaj nagrody. Nie oszukujmy się, że udział w płatnych ankietach jest podyktowany chęcią otrzymania nagrody, dlatego otrzymane wynagrodzenie powinno nam odpowiadać. Każdy panel ma własną politykę nagradzania panelistów. Warto zapoznać się z nią jeszcze przed rejestracją, żeby mieć pewność, że wypełniamy ankiety z myślą o nagrodzie, która nam odpowiada. Nie wszystkim odpowiadają nagrody rzeczowe, bony upominkowe konkretnych marek czy przelew PayPal. 

 

banners_2107 MTU-bannery-formularz-336x280 Image Banner 336 x 280

czwartek, 08 czerwca 2017

Kolejny miesiąc za mną, a więc czas na kolejne podsumowanie!

Bez owijania w bawełnę powiem, że w maju udało się zarobić 54 złote. Wynik gorszy od kwietniowego, ale utrzymuje się na dość zadowalającym poziomie. Oczywiście zawsze może być lepiej i do tego będę dążył w kolejnych miesiącach. 

Co dobrego wydarzyło się w ubiegłym miesiącu?

Na duży plus i pochwałę zasługują trzy panele, które złożył się na ponad połowę uzyskanej kwoty. Są to kolejno Toluna (27%), i-Say (15%) oraz SW Panel (13%). O ile obecność na podium dwóch pierwszych nie dziwie, o tyle SW Panel na trzecim miejscu to spore zaskoczenie, zwłaszcza, że częstotliwość otrzymywanych zaproszeń jest dość niska. 

Udział w tym wyniku pomiędzy 5-10% miały również: Cenne Opinie, Reaktor Opinii, Global Test Markets, E-panel oraz Myiyo. Wynik poniżej 5% to zasługa takich paneli jak Ask Gfk, Imas Online oraz My Panel Base. Co najważniejsze - tylko jeden panel nie zarobił nic. Zgadniecie, który?

poniedziałek, 05 czerwca 2017

Wskazówka #15

Warto czytać regulamin

Znajomość regulaminu to podstawa korzystania z każdego panelu. Wspominałem o tym wielokrotnie przy opisie moich paneli. Oczywiście nie oznacza to, że trzeba znać je na pamięć i cytować każdy paragraf. Warto znać ogólne zasady i ograniczenia (na przykład wiekowe), a w szczegółowych sytuacjach wiedzieć, gdzie znaleźć cały regulamin.

Przydatne może okazać się informacja o rodzajach nagród, czasie ich realizacji, a także czasu ważności punktów (o ile określony jest czas ich wygaśnięcia). Poza tym warto zwrócić uwagę na warunki przystąpienia i zamykania konta. 

banner  - navi expert 300x250

piątek, 02 czerwca 2017

Wskazówka #14

Nie każda ankieta się opłaca!

Zdobywając doświadczenie w wypełnianiu ankiet na różnych panelach zauważyć można, że niektóre zaproszenia są bardziej, a inne mniej opłacalne. Każdorazowo warto przeanalizować czy przewidziany czas podany w zaproszeniu jest wart poświęcenia uwzględniając oferowane wynagrodzenie. 

Nie zawsze powinniśmy kierować się ilością oferowanych punktów. Czasami decydującym czynnikiem jest przewidywany czas. Długa ankieta przeciętnie wynagradzana może być nieopłacalne. Jeżeli zaproszeń jest dużo, to w tym czasie możemy wypełnić kilka ankiet, z których suma punktów może przewyższać jedną długą ankietę. Jeżeli mamy odpowiednio dużo czasu, to możemy oczywiście wypełnić wszystkie ankiety.

Tagi