poniedziałek, 15 maja 2017

Wskazówka #9

Znajdź czas na ankiety

Zarabianie na ankietach wymaga dyscypliny i samozaparcia. Ważne jest również, żeby znaleźć czas na wypełnianie ankiet. Najlepszym na to sposobem jest wygospodarowanie kilku minut, podczas których poświęcimy się tylko ankietom. Bez znaczenia jest pora dnia; może to być poranek, południe, popołudnie czy wieczór. Ważne jest, żeby przeglądać maila systematycznie. Dzięki temu wyrobimy sobie nawyk i systematycznie będziemy powiększać nasze konta punktowe. Poza tym nie zniechęca nas to do dalszej pracy. Znajdź więc czas i zrób z tego rytuał.

niedziela, 14 maja 2017

Wskazówka #8

Nie bój się reklamacji!

Dzisiejsza wskazówka wiąże się bezpośrednio z poprzednią. Chodzi o reklamacje i wszelkiego rodzaju zapytania w stosunku do panelu. Jeżeli stwierdzimy brak naliczonych punktów po wypełnieniu ankiety, to nie bójmy się tego zgłosić. Pamiętajmy o szczegółach ankiety, kiedy ją wypełnialiśmy, kiedy otrzymaliśmy zaproszenie oraz czego ona dotyczyła.  Zdarzało mi się, że punkty nie zostały naliczane. Czasem moje reklamacje były uwzględnianie, innym razem nie, ale mam świadomość, że próbowałem i czasami miałem rację.

Drugim przypadkiem składania reklamacji są sytuację braku wypłaty nagrody. Przedłużający się czas od złożenia wniosku o wypłatę lub długi czas wysyłki nagrody powinny nas zaniepokoić. Przed reklamacją warto jednak sprawdzić czas na wydanie nagrody, który może wynieść nawet do dwóch miesięcy. Jeżeli nagroda nie przychodzi przez dłuższy czas - zgłoś to! Być może coś jest nie tak. Reklamacja w tym przypadku jest o wiele bardziej uzasadniona, niż w przypadku nienaliczenia punktów. W tej sytuacji chodzi o coś więcej, niż kilka punktów.

poniedziałek, 08 maja 2017

Wskazówka #7

Sprawdzaj stan punktów po niektórych badaniach!

Jest to niby błaha wskazówka i pewnie większość osób się do niej nie zastosuje. Spokojnie, ja też nie wchodzę na panel i nie sprawdzam czy doliczono mi punkty po każdej ankiecie. Robię tak tylko w przypadku, kiedy ankieta zostanie zakończona, ale coś wzbudzi mój niepokój. Takim sygnałem może być na przykład plansza z błędem na końcu, brak ekranu kończącego charakterystycznego dla danego panelu czy nagłe zakończenie ankiety.

W takich przypadkach warto zajrzeć na swoje konto punktowe i sprawdzić czy wynagrodzenie zostało naliczone.  Jeżeli punkty nie zostaną naliczone, to nie trzeba jeszcze panikować. Radzę poczekać kilka dni, a jeżeli wtedy punkty nie pojawią się na koncie, to konieczna może stać się reklamacja w formie zapytania odnośnie konkretnej ankiety. Jeżeli nie znamy numeru ankiety, to warto pamiętać z jakiego linku do niej przeszliśmy lub chociażby dzień zaproszenia i wypełnienia ankiety, a także temat ankiety.

sobota, 06 maja 2017

Wskazówka #6

Szybko reaguj na zaproszenia!

Dziś kluczowa wskazówka, chyba jedna z najważniejszych i klucz do zdobywania punktów.  Szybie reagowanie na zaproszenia to zwiększona szansa na dostanie się do ankiety docelowej.  Prowadzone badania zazwyczaj mają ograniczoną liczbę respondentów, co oznacza, że zbyt późna odpowiedź na zaproszenie może spowodować automatyczne wyeliminowanie. Poza tym często badania wymagają konkretnej liczby uczestników w różnym wieku. Może więc okazać się, że jedna osoba zostanie wyeliminowana, ponieważ ankiety wypełniła wystarczająca ilość osób w jej wieku. Druga z kolei może odpowiedzieć na zaproszenie później i bez problemu wypełnić badanie.

Zdarzało mi się, że klikając w zaproszenie w kilka godzin po jego otrzymaniu (4-5 godzin) zostałem wyeliminowany na wstępie właśnie ze względu na przekroczoną liczbę respondentów o podobnych do mnie cechach. Radzę więc w miarę szybko reagować na zaproszenia. Nie myślę tutaj o siedzeniu na mailu przez 24 godziny na dobę, ale jeżeli już otworzymy maila i zauważymy zaproszenie, to lepiej od razu spróbować przejść do badania. 

angry birds Image Banner 300 x 250

czwartek, 04 maja 2017

Początek maja, a więc czas na podsumowanie kwietnia!

Tworząc podsumowanie kwietnia uwzględniłem zmiany, które zaszły na panelu i-Say (zmiana stawki za punkt, o czym pisałem we wpisie "Zmiany na i-Say"). Przeliczenie dotychczasowych punktów oraz tych zdobytych w kwietniu po nowej, korzystnej stawce sprawiło, że panel ten przyniósł przyrost w kwocie 30 złotych (1/3 całości).

Ale wróćmy do sedna sprawy, a więc ile właściwie zdobyłem kasy w kwietniu z ankiet? Otóż kwiecień przyniósł zarobek w kwocie 84 złotych, co jest jednym z najlepszych wyników miesięcznych, który zanotowałem od momentu zapisywania moich postępów.

Jak już wspomniałem dużą w tym rolę odegrał panel i-Say. Nie było to możliwe tylko dzięki korzystnemu przeliczeniu punktów, ale również poprzez sporą liczbę zaproszeń,które przełożyły się na dużą ilość punktów. 

Drugim panele, który przyczynił się do takiego wyniku był Imasonline, którego udział w wyniku wyniósł blisko 20%. Kolejne pozycje to odpowiednio Research Online, Toluna, ASK GFK oraz Cenne Opinie (8-10% każdy). Prawie 6% uzyskał jeszcze Global Test Markets. Pozostałe panele to wynik zerowy lub mniejszy, niż 2%.

Jak widać na duży wynik zebrały się punkty uzyskane w zaledwie 7 z 12 paneli. Być może w maju sytuacja ulegnie zmianie. 

 

środa, 03 maja 2017

W zabieganiu i gąszczu zaproszeń, które przekładają się na kolejne badania, nie zauważa się wielu rzeczy. Swoje postępy notuję odruchowo, często nie zwracają uwagi na zmiany zachodzące na poszczególnych panelach. 

Ostatnio zauważyłem jednak, że do pewnej zmiany doszło na panelu i-Say. Co się właściwie takiego zmieniło?

Po pierwsze zmieniły się nagrody, a ściślej mówiąc doszły nowe opcje. Nie interesują mnie one szczególnie, dlatego zainteresowanych odsyłam bezpośrednio do strony panelu. Istotniejszą zmianą jest zmiana limitu punktów, które trzeba uzyskać do wypłaty nagrody. Wygląda na to, że nie jest to żaden błąd. Stan taki utrzymuje się od dłuższego czasu.

Do tej pory próg wypłaty dla bonu Ticket dla Ciebie o wartości 25 złotych wynosił 1091 punktów, a więc za 1 punkt wart był 0,0229 złotego. Obecnie ten sam bon o tej samej wartości uzyskać możemy w zamian za 700 punktów, co daje 0,0357 złotego za punkt. Zmiana jest dość znaczna i wyraźnie widać, że jest ona korzystna dla panelistów. 

 

Zmiany na i-Say

Limit punktów do wypłaty bonu o wartości 25 złotych: 700 punktów

Wartość 1 punktu: 0,0357zł/punkt


Dla osób, które zebrały już jakieś punkty do tej pory jest to dodatkowo dobra informacja, ponieważ oznacza to, że za posiadane punkty można wymienić po "nowemu", a więc sprawdźcie ile zyskaliście na tej zmianie, o ile jeszcze tego nie zrobiliście!

Na szczęście w tym przypadku zmiana jest korzystna, ale pamiętajcie, że takie niespodzianki mogą również być niekorzystne (w przypadku zwiększenia limitu do wypłaty).

poniedziałek, 01 maja 2017

Wskazówka #5

Sezonowość ankiet

Dla wielu wytrawnych panelistów na pewno oczywiste jest, że badani tworzone są sezonowo. Wypełniając ankiety dłużej można łatwo zauważyć pewne zależności. Wzmożona ilość zaproszeń to na pewno okresy przedświąteczne oraz przedwakacyjne. Z kolei mniejsza ilość badań to przede wszystkim początek roku, sezon wakacyjny oraz późna jesień. 

Łatwo również zauważyć sezonowość różnych branż, które zlecają badania rynku. O ile niemal wszystkie branże zlecają badania rynku w okresach przedświątecznych, o tyle w przypadku niektórych branż sprawa wygląda nieco inaczej. W okresie ferii zimowych czy wakacji widać wzmożoną ilość ankiet związanych z usługami turystycznymi, hotelarskimi czy transportowymi. Jesień to z kolei sezon dla branży farmaceutyczne, które wtedy chcą poznać predyspozycje konsumentów. Jest to dla tej branży kluczowy moment w roku. Podobne zależności dotyczą jeszcze kilku branż. Warto wiedzieć o tym wypełniając ankiety.

poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Wskazówka #4

Kiedy przychodzi najwięcej zaproszeń?

Zaproszenia do ankiet przychodzą z różną częstotliwością.  Ankiety mogą przyjść w zasadzie każdego dnia. Jest jednak kilka reguł, o których warto wiedzieć. Po pierwsze rozkład zaproszeń w ciągu tygodnia. Z doświadczenia zauważyłem, że najwięcej zaproszeń przychodzi w dni robocze. Jest to spowodowane tym, że badania uruchamiane są w ciągu dni roboczych. W weekend nowych badań jest zdecydowanie mniej. Taka sama zależność dotyczy dni świątecznych. W święta można się spodziewać, że zaproszeń będzie mniej, niż w zwykły dzień. Odstępstwem od tej zasady są panele międzynarodowe. Nie zawsze święto w Polsce pokrywa się z tymi występującymi w innych państwach, przez co pracownicy niektórych, międzynarodowych paneli mogą uruchamiać i wysyłać zaproszenia w trakcie "polskich" świąt takich jak 1 i 3 maja, 11 listopada czy 15 sierpnia.

piątek, 21 kwietnia 2017

Wskazówka #3

Jak nie zgubić się w gąszczu ankiet

Jeżeli chcemy systematycznie zarabiać na ankietach online, to trzeba zorganizować swoją pracę. Już na samym początku warto pomyśleć o adresie e-mail. Jeżeli z jakiś powodów nie chcemy, żeby zaproszenia przychodziły na nasz główny adres, to warto pomyśleć o założeniu specjalnego maila, z którego będziemy korzystać na potrzeby ankiet. 

Ważne jest to, żeby na każdym panelu podawać ten sam adres e-mail. Dzięki temu wszystkie zaproszenia będą przychodziły na jeden adres. Nie będziemy poirytowani koniecznością logowania się na kilka kont pocztowych. Poza tym jeden e-mail pozwoli nam na uporządkowanie zaproszeń ze względu na panel.

Na jednym mailu możemy uporządkować zaproszenia również ze względu na ankiety, które udało się ukończyć, które pozostają do zrobienia oraz na takie, z których zostaliśmy wyeliminowani. Ułatwić może to kontrolę naszej pracy.

 

środa, 19 kwietnia 2017

Wskazówka #2

Jak nie zostać wyeliminowanym z ankiety?

Eliminacja z ankiet po wypełnieniu wstępnego kwestionariusza to duży problem. Dziś wskazówka, co zrobić, żeby tego uniknąć.

Każda ankieta to określony temat. Jeżeli tematem badania są auta, a my odpowiemy, że nie posiadamy auta, to z całą pewnością zostaniemy wyeliminowani z ankiety. Drugą sprawą jest dopasowanie respondenta. Jeżeli na podstawie ankiety profilowej otrzymujemy zaproszenie, ponieważ mieszkamy w mieście do 20 tysięcy mieszkańców, to przy zaznaczeniu, że mieszkamy w mieście powyżej 100 tysięcy mieszkańców możemy zostać wyeliminowani.

Moja rada?

Odpowiadajcie zgodnie z prawdą oraz zgodnie z danymi podanymi w profilu czy też w ankietach profilowych. Dzięki temu nie zostaniemy odrzuceni ze względu na niedopasowanie, ale z innych przyczyn (np. przekroczona liczba respondentów, specyficzne wymagania). 

Jeżeli chodzi o tematykę, to wynika ona z samego zaproszenia, tematu badania lub jest wskazywana na jednej z pierwszych plansz. Jeżeli już na tym etapie widzimy, że ankieta zupełnie nas nie dotyczy, to lepiej od razu dajmy sobie spokój. Szkoda czasu na odpowiedzi na pytania, po których zostaniemy wyeliminowani. Warto czasami podjąć próbę wypełnienia ankiety, jeżeli nasz panel oferuje punkty pocieszenia za wyeliminowanie przed rozpoczęciem głównego badania. Może to być sposób na podbudowanie stanu, zwłaszcza, kiedy do osiągnięcia limitu wypłaty brakuje nam paru punktów. 

1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 7
Tagi