Kategorie: Wszystkie | Pozostałe | Płatne ankiety | Zarządzanie finansami
RSS

Pozostałe

czwartek, 05 października 2017

Nastał październik, a więc czas na podsumowanie poprzedniego miesiąca, a więc września. 

Muszę przyznać, że przez cały miesiąc czułem, że wynik będzie kiepski. Niestety - tym razem miałem rację, a marne 30 złotych w miesiącu wrześniu to zarazem najgorszy wynik w tym roku. 

Mało zaproszeń z najbardziej aktywnych paneli jak również brak zaproszeń z mniejszych paneli sprawiły, że wynik jest tak marny. Szczególnie zawiodłem się na panelu i-Say, w którym w tym miesiącu zarobiłem 10 punktów (otrzymane za odrzucenie z ankiety) czyli jakieś 23 grosze. 

Do najlepszych paneli muszę zaliczyć e-Panel, na którym zarobiłem 6,20 zł, co stanowi 20% całości. Kolejne dwa miejsca to Global Test Markets - 18% oraz Reaktor Opinii - 15%. Nieco ponad 10% to zasługa Toluny oraz Myiyo. Nieco poniżej 10% uplasował się panel Cenne Opinie. Reszta paneli to około 5% lub mniej, a są i takie, które nie przyniosły ani grosza zysku.

Choć struktura paneli wygląda dość dobrze, to sam wynik sprawia, że pozostaje niedosyt. Cóż, zostaje mi wierzyć, że październik będzie lepszy.

środa, 06 września 2017

Po wakacjach czas wrócić na serio do ankiet. Nie ukrywam, że letnie miesiące nie sprzyjają wypełnianiu ankiet. Wyjazdy, zaburzony rytm dnia, a czasami brak dostępu do sieci sprawiają, że w tym czasie nie można liczyć na zbyt duże zyski. Podobnie było ze mną w sierpniu. Urlop sprawił, że przez blisko dwa tygodnie ankiety poszły na bok, a po powrocie wiele z nich wygasło.

Pomimo tego muszę przyznać, że sierpniowy wynik był całkiem niezły. Udało się zarobić niecałe 51 złotych, a to oznacza, że jest lepiej, niż w lipcu (w którym to nie miałem wielu przerw w wypełnianiu ankiet). Wszystko to w dużej mierze za sprawą Ask GFK, który przyniósł ponad 1/4 całej tej kwoty. Drugie miejsce to i 18% w udziale to panel i-Say. Dalsze trzy miejsca to kolejno Toluna (prawie 13%), Imasonline i Cenne Opinie (odpowiednio 10 i 9%). I tak oto pięć paneli dało mi 75% w zebranej kwocie. Pozostałe 25% to przede wszystkim Global Test Markets, My Panel Base i Research Online. Pozostałe panele to mniej niż 3% albo zero.

Pozwoliłem sobie na małe podliczenie. Po ośmiu miesiącach tego roku udało mi się zarobić na ankietach 427,87 złotych, co daje średnią miesięczną 53,48 złotych. Gdyby do końca roku udało się w każdym miesiącu zarobić tyle, ile wynosi średnia, to na koniec roku powinienem zarobić 641,80 złotych. Zobaczymy czy tak będzie.


wtorek, 01 sierpnia 2017

Wakacje nie rozpieszczają, a ja pomimo braku czasu ciągle wypełniam ankiety. Jaki jest więc wynik za poprzedni miesiąc? Nie jest tak dobrze jak ostatnio...

Całkowity wynik w lipcu to zaledwie 40 złotych, a więc szału nie ma. Bywało o wiele lepiej. Powiem więcej. Jest to jeden z gorszych miesięcy od początku roku. Nie ma się jednak co dziwić. Częstotliwość zaproszeń nieco się zmniejszyła. Poza tym kilka badań uciekło ze względu na brak dostępu do Internetu.

Przejdźmy do konkretów. Do najlepszych paneli mogę zaliczyć przede wszystkim Global Test Market (23%), i-Say (20%), Imasonline (15%) oraz Toluna (10%). W sumie te cztery panele dają udział w zysku w okolicach 68%. Także 4 z 12 paneli wypracowało 2/3 całej kwoty. Około 7% uzyskałem z panelu Cenne Opinie oraz Research Online. Pozostałe panele osiągnęły mniej niż 5%. Jeden z nich znów nie przyniósł zysku. 

Pracuję dalej i zobaczę ile uda się zrobić w kolejnym miesiącu. Nie liczę jednak na dobry wynik. Być może uda się uzyskać podobny zarobek jak w lipcu z czego będę zadowolony.

poniedziałek, 10 lipca 2017

Za nami kolejny miesiąc i czas na kolejne podsumowanie. Czerwiec okazał się dość dobry, ale nie najlepszy. W sumie na wszystkich panelach zgromadziłem środki w kwocie 62 złotych. 

Jak to wyglądało w podziale na panele?

Otóż ponad 1/3, a dokładniej 36% z tej kwoty to zasługa panelu i-Say. Prawie 15% to zasługa panelu Cenne Opinie. Ask GFK w 11% przyczyniło się do uzyskania tej kwoty. Niespełna 10% to punkty zdobyte w panelu Global Test Markets oraz Reaktor Opinii. Epanel, Toluna, SW Panel oraz Myiyo to udział od 3-5%. Pozostałe panele to równe i okrągłe zero.

Po raz kolejny sprawdza się to, o czym piszę od dawna. Udział paneli w uzyskanej kwocie jest w każdym miesiącu różny. Dlatego ważna jest dywersyfikacja i branie udział w ankietach organizowanych przez różne panele. Tylko w ten sposób można utrzymywać miesięczne przychody na w miarę stałym poziomie.

Za miesiąc sprawdzę czy ta teoria jest nadal aktualna!

czwartek, 08 czerwca 2017

Kolejny miesiąc za mną, a więc czas na kolejne podsumowanie!

Bez owijania w bawełnę powiem, że w maju udało się zarobić 54 złote. Wynik gorszy od kwietniowego, ale utrzymuje się na dość zadowalającym poziomie. Oczywiście zawsze może być lepiej i do tego będę dążył w kolejnych miesiącach. 

Co dobrego wydarzyło się w ubiegłym miesiącu?

Na duży plus i pochwałę zasługują trzy panele, które złożył się na ponad połowę uzyskanej kwoty. Są to kolejno Toluna (27%), i-Say (15%) oraz SW Panel (13%). O ile obecność na podium dwóch pierwszych nie dziwie, o tyle SW Panel na trzecim miejscu to spore zaskoczenie, zwłaszcza, że częstotliwość otrzymywanych zaproszeń jest dość niska. 

Udział w tym wyniku pomiędzy 5-10% miały również: Cenne Opinie, Reaktor Opinii, Global Test Markets, E-panel oraz Myiyo. Wynik poniżej 5% to zasługa takich paneli jak Ask Gfk, Imas Online oraz My Panel Base. Co najważniejsze - tylko jeden panel nie zarobił nic. Zgadniecie, który?

czwartek, 04 maja 2017

Początek maja, a więc czas na podsumowanie kwietnia!

Tworząc podsumowanie kwietnia uwzględniłem zmiany, które zaszły na panelu i-Say (zmiana stawki za punkt, o czym pisałem we wpisie "Zmiany na i-Say"). Przeliczenie dotychczasowych punktów oraz tych zdobytych w kwietniu po nowej, korzystnej stawce sprawiło, że panel ten przyniósł przyrost w kwocie 30 złotych (1/3 całości).

Ale wróćmy do sedna sprawy, a więc ile właściwie zdobyłem kasy w kwietniu z ankiet? Otóż kwiecień przyniósł zarobek w kwocie 84 złotych, co jest jednym z najlepszych wyników miesięcznych, który zanotowałem od momentu zapisywania moich postępów.

Jak już wspomniałem dużą w tym rolę odegrał panel i-Say. Nie było to możliwe tylko dzięki korzystnemu przeliczeniu punktów, ale również poprzez sporą liczbę zaproszeń,które przełożyły się na dużą ilość punktów. 

Drugim panele, który przyczynił się do takiego wyniku był Imasonline, którego udział w wyniku wyniósł blisko 20%. Kolejne pozycje to odpowiednio Research Online, Toluna, ASK GFK oraz Cenne Opinie (8-10% każdy). Prawie 6% uzyskał jeszcze Global Test Markets. Pozostałe panele to wynik zerowy lub mniejszy, niż 2%.

Jak widać na duży wynik zebrały się punkty uzyskane w zaledwie 7 z 12 paneli. Być może w maju sytuacja ulegnie zmianie. 

 

poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Nowy miesiąc i nowe podsumowanie. Pierwsza informacja jest taka, że ubiegłomiesięczny wynik został pobity! Chociaż wyniknie jest najlepszy i nie satysfakcjonuje mnie do końca, to i tak jest lepiej, niż było. 

Magiczna liczba to 55 złotych, czyli udało się przekroczyć psychologiczną barierę 50 złotych. W analogicznym okresie ubiegłego roku wynik marcowy również był niższy. Od początku roku uzbierało się już na ankietach 135 złotych. 

Jaka była struktura tego miesiąca? 

Podobnie jak w poprzednim posumowaniu na czele znajduje się panel i-Say z wynikiem 23%. Wygląda na to, że panel ten staje się sztandarowy, a wszystko dzięki sporej ilości zaproszeń, niezłej stawki za punkt oraz małym współczynnikiem odrzucenia. Poza tym i-Say ma dużą ciągłość, a badań jest sporo.

Drugie miejsce to Imasonline (nieco ponad 18%), ale jest to w dużej mierze zasługa badań serów i zwrotu kosztów ich zakupu. Zawsze to jednak jakiś wynik godny odnotowania. Na trzeciej pozycji uplasowała się Toluna z wynikiem prawie 17%. Po 9% zanotowały następujące panele: Cenne Opinie, Global Test Markets oraz My Panel Base. Reaktor Opinii oraz Research Online to około 5% udziału w całym wyniku. Pozostałe panele odnotował mniejszy, niż 2 procentowy wynik (są też takie z zerem). 

Zobaczymy, co przyniesie kolejny miesiąc!

banner  - navi expert 300x250

poniedziałek, 13 marca 2017

Przyszedł czas na drobne podsumowanie 2016 roku. W końcu zebrałem się w sobie i udało mi się zrobić zestawienie z całego roku. Bazowałem na moich miesięcznych statystykach, z których prezentuje również podsumowania miesięczne. Dzięki nim wiem ile, kiedy i z jakiego panelu zarobiłem. Polecam prowadzeni takich statystyk. Motywują one bardziej, ponieważ pieniądze zgromadzone na wszystkich panelach dają szerszy obraz sytuacji.

 

Przechodząc do rzeczy mogę się pochwalić, że w poprzednim roku na ankietach zyskałem 680 złotych, co daje średnią miesięczną kwotę 57 złotych. Mało czy dużo? Oceńcie sami. W tym czasie wypłaciłem nagrody (bony, gotówka, doładowania do telefonów) na kwotę 710 złotych. Oczywiście od razu widać, że wypłaciłem więcej, niż zarobiłem. Pamiętać trzeba jednak, że ze względu na obowiązujące progi wypłat na kontach często zgromadzone jest sporo środków, których nie można wypłacić. Różnica jest wynikiem tego, że na koniec 2015 roku miałem zgromadzone punkty w różnych panelach. Podobnie z resztą sytuacja wygląda w tym roku, co pozwoli mi na systematyczne wypłaty (mam nadzieję) w tym roku.

Przy okazji zebrałem kilka zestawień ze względu na czas. Otóż najwięcej punktów zgromadziłem w Lipcu. Kolejne pozycje to Listopad, Grudzień i Sierpień. Najmniejsze przychody to z kolei Styczeń, Wrzesień, Kwiecień i Czerwiec. 

 

A który panel był najbardziej dochodowy? Okazuje się, że był to Global Test Markets (około 20%). Na kolejnych pozycjach uplasowały się i-Say (15%), a dalej Ask GFK, e-Panel oraz Toluna (każdy po około 9%). Udział 6-8 procent zapewniły następujące panele: Imas Online, Cenne Opinie, Reaktor Opinii oraz Research Online. Najmniej dochodowe były SW Panel (niecałe 4%) oraz Myiyo i My Panel Base (mniej niż 3%). 

 

To zestawienie pokazuje, że struktura jest dość różna i waha się od 3-20%. Trzeba jednak zauważyć, że na końcowy wynik złożyły się wszystkie panele, co utwierdza mnie w przekonaniu, że warto stworzyć dość spory "portfel" paneli, w których działamy. Jeżeli w jednym idzie gorzej, to można liczyć na inny. Zobaczymy za rok czy struktura ulegnie jakiejś poważnej zmianie. 

poniedziałek, 06 marca 2017

Po raz kolejny przedstawiam miesięczne podsumowanie ankiet. W lutym udało się odnotować lepszy wynik, niż w styczniu. Zgromadziłem punkty, które po przeliczeniu na gotówkę stanowią równowartość 47 złotych. Wynik lepszy, niż poprzednio, ale wciąż nie dość zadowalający.

Tym razem dwa panele wypracowały prawie 50% tej kwoty. Są to i-Say oraz Global Test Markets (oba panele po 24%). Spory udział można przypisać również panelowi Cenne Opinie, którego udział w tych 47 złotych wyniósł 12%. Od 5 do 8% to zasługa Imasonline, epanel, Reaktor Opinii oraz SW Panel. Pozostałe panele to wynik poniżej 5%. Za miesiąc sprawdzę jak zmieniła się sytuacja. Od początku roku przyrost wyniósł około 80 złotych, więc nie jest tak źle. Oby tak dalej!

czwartek, 02 lutego 2017

Przyszedł czas na podsumowanie zarabiania na ankietach za styczeń. Planuje jeszcze zamieszczenie zestawienia rocznego za ubiegły rok, ale zrobię to chyba dopiero po przeniesieniu wszystkich wpisów z bloggera.

Wracając do tematu, styczeń był miesiącem... słabym. Za ankietach zanotowałem wzrost o niecałe 34 złoty. Jest to najgorszy wynik od kiedy zamieszczam zestawienia miesięczne. Nie jest tak, że to ja się leniłem. Wręcz przeciwnie. Rzetelnie wypełniałem wszystkie ankiety, z których nie zostałem wyeliminowany. Jaki jest więc powód tak niskiego zarobku?

Mało zaproszeń! Po kilku dniach stycznia okazało się, że praktycznie nie dostaje zaproszeń, a moja skrzynka świeci pustkami. W trakcie miesiąca sytuacja trochę się poprawiła, co nie zmienia faktu, że początkowy brak zaproszeń przełożył się na końcowy wynik.

Zyski z Toluny, i-Say, ASK GFK oraz E-panel oraz Cenne opinie dały dział mniej więcej 15-18% w kwocie wspomnianych 34 złotych. Poza tym 10% uzyskałem dzięki Global Test Market, a reszta paneli było tylko tłem albo wcale nie pomogły mi się wzbogacić. 

Cóż. Działam dalej i zobaczymy co przyniesie luty!

 
1 , 2
Tagi